כהן לצד פרופ' שמחון: "הגזימו בביקורת, הוא אמר דבר הגיוני בעיני אדם"

    ישראל פרייא | צילום: בועז בן ארי 4 Comment on כהן לצד פרופ' שמחון: "הגזימו בביקורת, הוא אמר דבר הגיוני בעיני אדם"
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן (ש"ס) התראיין הערב ל"מהדורה המרכזית" אצל בצלאל קאהן, והתייחס לדבריו של נתניהו אודות האחריות של קיצוץ בקצבאות הילדים לתוצאות דו"ח העוני הקשה שהתפרסם לפני ימים ספורים. "זה לא הפתיע אותנו כלל. כל שנות האופוזיציה, אמרנו שהקיצוץ יביא לעוני. הצבענו על התוצאה, הרבה לפני שהיא התממשה".

    כהן הביע תקווה שכעת, אחרי שבמסגרת ההסכמים הקואליציוניים הושבו הקצבאות, "זה יועיל איכשהו להעלות את הילדים מעל לקו העוני. על פי ההסכם הסכם הקואליציוני המשפחות יקבלו כספים וירגישו את זה. לצערי גם שנה הבאה יהיו ילדים עניים, אבל הרבה פחות. תהיה מגמת ירידה, שנוכל להקל על סבלם של המשפחות".

    מינויו של הפרופסור אבי שמחון, ליו"ר החדש של המועצה הלאומית לכלכלה, שנתקל בהתנגדות חרדית עזה, עקב התבטאויותיו מהעבר נגד משפחות ברוכות ילדים, זוכה דווקא לתמיכה בלתי צפויה מסגן השר החרדי: "הייתה הגזמה פראית".

    כהן טען כי "אמנם הוא דיבר דברים לא ראויים בכנס, אך מיד חזר בו. הוא הוציא הודעת הבהרה והתנצלות. הפרופסור אמר דבר כלכלי בעיני בן אדם. שמשפחות ברוכות ילדים צריכות סיוע יותר גדול. הרי זאת מטרת הקצבאות. להגדיל את הכנסת המשפחות. אנחנו לא עוצמים עיניים. דרעי וליצמן הודיעו חד משמעית שאם נבחין שיש עקביות בדברים, לא נעבור לסדר היום, אבל זה לא יהיה. אני מכיר את האיש הזה".

    נגד המקטרגים, הוסיף כהן להגן ואף לקשור שבחים לראשו של שמחון: "הוא לא כמו שהוא צויר בתקשורת בימים האחרונים. נכון, הוא אומר מה שהוא חושב. הגזימו בהתייחסות לדברים. הוא אדם טוב. מקווה שיוכיח את עצמו. איש טוב עם כוונות טובות. יש לו תפיסה חברתית ורגישות חברתית גבוהה. בניגוד לקפיטליסטים רבים, יש בו רגישות חברתית שחשובה מאוד למדיניות של תקופה כזאת".

    סיום השיחה עסק בהרחבת הממשלה, על זה אמר כהן: "המגעים מתקיימים כל העת. השאיפה היא להרחיב זה טבעי ונכון. קשה לחיות במתח. הנה, אורן חזן הורחק ע"י ועדת האתיקה ואתה רואה שהממשלה מתנהלת לנהל חיי קואליציה תקינים", ומשניסה המראיין להציע שיחובק אורן חזן ע"מ לתקן את עוולת היחס כלפיו וע"י כך לשימור הקואליציה, הפך המרואיין לנוקשה ובלתי מתפשר: "תעשה לי טובה. זה לא ראוי. הרי לפני שנייה תקפת פרופסור על התבטאות חד פעמית, וכרגע אתה מפרגן לבן אדם שאחראי למעשים… לך לחבק אותו כמה שאתה רוצה. יש גבולות". דברי כהן.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אני אם לשמונה ילדים בלע"ה המתפרנסת בדוחק בעבודתי כגננת
      וגאה בעבודתי העיקרית כעקרת בית המגדלת שמונה נשמות יקרות לעם ישראל
      לא מבינה בפוליטיקה, אבל מבינה היטב את המילים כל כך ברורות ופוגעניות שיצאו מהאיש הזה בצורה הכי ישירה, פרופסור שמחון אמר, ואיש לא יוכל להכחיש, שציבור שלנו כמו המגזר הערבי מגדל מספר גדול מידי של ילדים וזה גורם לנסיגה כלכלית של המדינה לעומת מדינות עשירות אחרות, ובכדי להציל את הכבוד הלאומי של אנשים כמוהו במדד עלינו לגדל פחות ילדים!
      זה מזעזע, הדברים האלו ושום התנצלות לאחר מעשה לא תוכל לכפות על מה שהאיש הזה בוודאי ממשיך לחשוב, זה בושה לראש הממשלה שבחר באיש כזה לתפקיד שאמור למצא פתרונות לאנשים שהוא מזלזל בהם, וזה גם בושה שחבר כנסת חרדי ועוד ספרדי ממפלגה שבחרתי, נותן לו תעודת יושר, לא רוצה להשבע אבל אני חושבת שזה פעם אחרונה שאצביע ש"ס!
      על איזה ילד בדיוק האדון הזה רצה שאוותר? האם הילדים שאנחנו מגדלים לא מוסיפים לכבוד הלאומי או החוסן הלאומי יותר מעוד איזה מדד כלכלי ששואף אליו הפרופסור?
      הילדים שלנו הם העתיד של עם ישראל, וחבר כנסת חרדי צריך לדאוג להקל עלינו בגידולם, בין היתר על ידי חיזוק מערכות החינוך בהם אמהות רבות כמוני עובדות,
      הפרופסור הזה אמר שחילוני מממן חרדי עם שמונה ילדים, אבל הוא לא מסביר אם כך למה גננת חרדית מקבלת חצי משכורת מגננת בגן חילוני שמקבל תקציב לפחות פי שניים מהמדינה ולמה אני כאמא צריכה לשלם על החינוך של ילדי בגיל חינוך חובה מאות שקלים על כל אחד ומשפחה חילונית לא!
      קורה משהוא כנראה עם חברי כנסת חרדים שמשתבש עם הזמן שהם מושפעים בחברה שונאת חרדים, אולי כדאי שיתחלפו כל כמה שנים וישארו צדיקים כמו שבאו?

    2. 3

      דברי סנגוריה מוזרים מאוד מח"כ חרדי על איש עם דברים מזעזעים נגד הציבור אותו הח"כ מייצג

    3. 2

      אם שמחון, היה שמחנוביץ
      מעניין, האם גם אז סגן השר כהן היה מגלה הבנה לדברים.

    4. 1

      אם עשרה שקלים הם הגדלה בקצבאות, אוי לבושה של החכ"ים החרדים.